Tid til trening?

I samband med flytting av arbeidsplass, har eg fått veldig mykje lenger tid til jobb. Før kunne eg hive meg i bilen når eg ville, og vera på plass 15 min etterpå. Luksus for andre, vane for meg.

No må eg ta buss, sykle eller jogge. Med ein distanse på 7-8km, heilt overkommelig. Men så var det desse praktiske hensyna då. Eller unnskyldingane: “Eg må ut på synfaring, så eg burde hatt bil”, “eg får hjelmhår”, “eg har masse greier eg må få med meg heim”, “eg skal noko etterpå, vanskleg å ha sykkel”, “eg orkar ikkje”. Slik har veka gått for min del. Eg har vore på kontoret 4 av 5 dagar, ein dag på jobbreise, men sykla/jogga 0 av 4 moglege dagar. Nærast kom eg på fredag. Då pakka eg treningstøy (dagen før, såklart), heiv meg på ein ekstra tidleg buss til jobb, og jogga og trente før jobb.  

   Så kva var problemet? Jo. Eg kasta vekk mykje tid. Hadde eg jogga TIL jobb, hadde eg løyst både trenings- og transportproblematikken. Kvifor jogga eg ikkje? For det vart så mykje å bære med seg i sekken, og den er ikkje spesielt god å løpe med. Håplaust.
Eg innser at eg må investere i ein god løpesekk. Men eg må også bli flinkare til å slutte å lage så mange hindringar og unnskyldningar for meg sjølv. Det er jo berre å komme seg ut. Sette i gang. Finne ein god rutine og komme inn i rytmen. Vi har trygg sykkelparkering, flotte garderobar og gode dusjar på jobb, så her ligg alt til rette. Så i morgon skal eg til pers. Eg skal sykle. No har eg sagt det høgt. Håpar det ikkje er glatt i morgon… (Der poppa det opp ein hindring/unnskyldning, gitt!)

Tilbake til poenget. Den nye kvardagen gjer altså at eg tapar ein del tid. Uansett kva transportmåte eg velger, får eg ca. ein time mindre å rutte med kvar dag. Det er i alle fall mykje i min kvardag. Å kunne få til transport som trening er difor ekstra viktig. I tillegg til at eg må skjerpe meg veldig på planlegging. Når eg ikkje har bil tilgjengeleg, er det vansklegare å komme seg til trening, få handla osv. Herlighet eg har vore bortskjemt! Men slutt på det no.

Så: For å få tid til trening, er altså planlegging essensielt. For mange er ikkje transporttrening eit alternativ, så då må ein bli flink til å utnytte tida si godt. 

Kan du trene før jobb? Legge deg litt før, jogge ein runde før du reiser til jobb? Har de treningsrom på jobb? Kan du trene der før eller etter jobb, er jo det eit veldig godt alternativ. Evt om det ligg eit treningssenter i nærleiken.

Faste treningsdagar er veldig greit å ha. Lettare å planlegge, vansklegare å snike seg unna. For min del handlar det mykje om å planlegge kombinasjonar av treningar. Intensitet, type økt og treningsform. Eg kan ikkje springe intervallar mandag, og trene knallhard styrke på bein tysdag. I tillegg må eg legge inn restitusjonsdagar. Det er til tider litt av eit reknestykke som skal gå opp. 

Uansett kor mykje eller lite ein trenar, kan det vera greit å ha ein treningsplan. Skriv opp fleire veker fram i tid, legg inn alle aktivitetar, konkurransar osv, og planlegg fornuftig ut i frå det. Hvis tiden er eit problem, tenk nytt! Skal du på jobbreise, sjekk mulighet for trening på hotellet eller i nærleiken. Kanskje er det ein fin liten fjelltopp i nærleiken? Kan du ta med ungane på trening, gå ein tur eller liknande? Kan du trene medan dei trenar? Her må ein berre vera kreativ.

Vi har faktisk alle like mange timar tilgjengelig i døgnet. Eg har “berre” eitt barn som eg deler på, men eg jobbar 100% og reiser ein del i jobben. Eg har ei ganske travel fritid, men brukar ein ganske stor stor del av den til trening. Og eg har tid til det fordi eg prioriterer det. Det er ikkje verre enn det. Ingvard Wilhelmsen sa noko veldig bra om det. Ein pasient sa han ikkje fekk trent så mykje som han ville. “Jo, det er akkurat det du får”, svarte Wilhelmsen då. 🙂

Bruk søndagen til å planlegge den kommande veka. Kanskje har du tid til meir enn du trur…

Impulstur til Trolltunga på laurdag. Jammen fekk eg tid til det også.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s